didopd написа:Та интересуваме, в движение, когато мотора мине в рекуперативен режим, как се управляват генерираните токове? Т.е. при движение по наклон и отпуснат педал на газта има ли генериране на токове и ако да, контролера ли връща тези токове в батерията или това зависи от самия контролер? Някаде в нета бях попаднал някаква тема по този въпрос, но не беше съвсем пълна. Там се казваше, че трябва да е налице някаква рекуперативна спирачка, коята да връща енергията в батериите, но така и не успях да разбера какво точно представлява тази спирачка и как точно се използва!
На последния ти въпрос : спирачката дори и рекуперативна си е най-обикновена спирачка - основната задача е да забавя движението, а допълнителната е да връща енергията обратно в батерията.
Аз не съм запознат как точно са изпълнени електромобилите на практика когато минават в рекуперативен режим , но моята логика сочи, че при отпускане на педала на "газта" - електродвигателя трябва да се държи подобно на ДВГ. Тоест да минава в рекуперативен режим с нарастваща рекуперация. Колкото повече отпускаш газта и се връщаш от положението на изравнени скорости на двигател и трансмисия ( празен ход на двигателя) - толкова спирачните токове да нарастват и съответно връщане енергия в акумулатора. Но тези токове биха могли да растат до момента в който станат опасни за комутиращите прибори и така нарастването трабва да спре. За всичко това трябва да се грижи контролера, да му е зачукано като програма.
А ако се наложи по-рязко спиране - вече механичната спирачка влиза в действие.
Това е моята логика. Ако аз бих могъл да си направя електромобил - така щях да го направя. И разбира се всеки е свободен да конструира каквото и както си иска.
Така, че поне за сега едва ли има утвърдени стандарти при електромобилите. То така възникват и стандартите - в началото всеки прави каквото си иска и накрая най-доброто решение се въвежда като правилното.
И едно правило за всякакъв вид автомобили : двигател може да няма, но спирачките са задължителни!