Здравейте всички ,
първо ще се извиня предварително за евентуални неясноти или грешки които може да допусна в писането защото ми е за първи път
а сега да си дойдем на думата ..
ще пиша за проби направени на ауди б4 куатро 2000 куб см пълен инжекцион бензин с електричска газова уредба ловато без компютър.
Така , малко предистория ... всичко започна от проблеми в газовата уредба която гърмеше когато вдигна високи обороти и висока скорост и върна педала на газта като казвам гърмеше говоря за сериозни взривове във въздуховода от които не остана нищо от оригиналната кутия на въздушният филтър(на негово място в момента има спортен конусовиден филтър след чието монтиране колата вдигна разхода на 30 на сто заради многото въздух и наложилото се обогатяване на горивото за да може да тръгне добичето, в крайна сметка проблема с многото въздух го реших с една тръба фи50 вътре във въздуховода която ограничава дебита на въздуха до този който си беше фабрично със стария филтър) , и който доведоха до многократно ремонтиране на дебитомера (в момента карам с 3ти пореден че след последниа взрив предния стана на вита баница) уточнявам че когато гърмеше колата беше с обикновенна правоъгълна смесителна плочка на газта разположена точно на входа на дебитомера.
След доста ходене по мъките стана ясно че изобщо тази кола не е за такава плочка и то на това място което се намира на почти 50 сантиметра път от входа на колектора . Това беше преди . В момента съм с плочка която е направена конкретно за ауди и се слага на входа на колектора директно . Съответно от плочката излизат няколко щуцера които си отиват по предназначение и един които е за подналягане към испарителя които аз съм запушил защото на моя испарител няма къде да се закачи ...
След тези промени колата ми започна да прави странни неща като основното което ме разтревожи беше рязката промяна в разхода на гориво спрямо моето и на колата настроение разликата варираше от 9 до 23 на сто без да има резки климатични промени тоест каквото и е кеф това гореше . Тогава започна интересната част. Започнах да чета по форумите всичко свързано с двг разход на гориво икономия и т.н. Първото което ми се видя интересно беше водородният генератор които уж вдига мощността и намалява разхода . И да и не ще кажа аз от скромният си опит по въпроса . Направих си генератор в буркан от най-простият вид само че не с тел а със титаниеви пластини с размер (тук не се смейте тогава само си играх) : 4 пластини с ширина колкото кибритена кутийка и дължина около кибрит и половина мога да ги измеря ако някой го интересува....... свързани като 3 успоредни клетки с измерено производство 0.3-0.4 литра в минута браунов газ при 6-8 ампера пиша толкова защото уреда с който мерих ме съмнява колко е точен в токо-измерването иначе за другите неща съм доволен от него. Докато правех този генератор попаднах и на теми за магнитната обработка на въздуха и горивото и реших да пробвам и с това . В крайна сметка първи опит:
магнити каквито ми попаднаха наредени както ми падне гледах само да спазвам север и юг , и буркан-генератора на водород , се получи следното нещо .
1. Колата стана като самолет , тоест като пипна педала на газта от място и тръгваше все едно я рита кобила в цикъл, в движение на 5та предавка с педал на газта натиснат до положение на което колата преди вървеше с 50-70 км/ч започна да се движи със 150км/ч по съвсем лек наклон надолу но след наклона има изкачване и то не промени вървенето почти никак.
2. Звукът на двигателя се промени коренно , а именно започна да мърка и да работи толкова мазно че не можех да го позная ама никак , с две думи все едно не е моята кола и динамиката която постигна нямаше нищо общо с най-смелите ми фантазии.
Така това беше резултата които се усети и реших че е време да засека разход на гориво . На следващият ден щях да патувам към морето и реших че е идеалният момент за пробата .....
за съжаление когато тръгвах към морето на 25 км от града в който живея попаднах на 4 последователно движещи се тира които реших да издухам с кеф с нововървящата ми машина но това ми беше най-голямата грешка в живота като изключим първият ми брак .... със 40км/ч свалих от 5та на 3та и се истрелях може да се досетите как но след като пуснах педала на газта и сложих обратно 5та (без да минавам през 4та просто нямаше смисъл) , в мига в които върнах педала на газта поседва уникален взрив от които доста се стреснах ( много беше гърмяла ама чак па толкоз не беше) , та след взрива колата продължи да се движи но като спънато с тояга между спиците балканче от времето на баща ми в гимназията.
Спрях в страни естествено за оглед на пораженията ... но се оказа че такива видимо нямаше , само магнитите се бяха разместили ... и един маркуч на буркан генератора беше откачен , да ама не . След като възстанових системата по памет (бях достатъчно глупав да не се сетя да снимам ) запалих каляската но тя си беше спъната като току що излязла от завода тоест си вървеше както са и казали производителите. Иначе казано всички екстри изчезнаха . В крайна сметка отидох до морето и се върнах нормално , със разход 14.5 на сто газ което за моята талига на моменти е нормално но като цяло е високо защото при кротко каране без напъни пада до около 10 на дълъг път ,но както и да е. Като се прибрах направих по сериозен оглед на системата и установих че дъното на дебитомера е изкривено и зее огромна дупка не съм го видял защото е отдолу .
Разкачих всички щуротии който бях наредил (магнити буркани маркучи и прочие) "ремонтирах" дебитомера и когато наслагах всичко обратно вече ефекта от колата истребител беше отишъл в историята. А разхода на гориво упорито започна да гони горната граница която споменах по горе , особенно градско гонеше граница граничеща с лудост(25-30 на сто газ) продължих да търся проблема , отидох на газ анализатор.
Там се оказа че колата ми работи с ужасно богата смес след което стана ясно че платното за ниското налягане на испарителя също е придобило странни форми от взрива и вече не затваря клапана които му е отреден да затваря. Изводи до тук ... : Стана ясно от къде е дошъл разхода които се стабилизира около 10-14 на сто според карането ми . Но не стана ясно защо след ремонта на испарителя не се върна ефекта кола-истребител
Така от там се почнаха едни размисли и проби които няма да разкажа че ще задръстя сървара , но в краина сметка реших да махна всичко и да започна отначало . За целта ми трябваше база за сравнение и реших да направя една две проби на колата какъв разход ще ми даде при едно и също каране с едно и също количество гориво по едно и също трасе. (Забравих да сваля буркан генератора и магнитите но бушона на генератора при пробите беше свален) .
1.ва проба:
без да пипам нищо по колата от празна газова бутилка (колата не пали и не върви на газ ама хич ) отива се на бензин до газстанцията и се слага газ за 2 лв тоест 1.8 литра по показания на колонката . следва каране 12 км и колата заби муцунка като гладно магаренце пред трънак , мина на испарения още километър и нещо и приключи състезанието. (тук реших че като ше правя база за сравнение поне трябва да се понастрой малко каляската че да не се излагаме затова реших да си поиграя с испарителя и да врътна тук там да намалим малко супата на ламята ,
развих крана за обогатяване на сместа с 1/4 оборот и пак на същата колонка 2 лв газ 1.8 литра газ колкото може и след 8 км пак огладняхме а на около 10 км спря . Стана ясно че съм объркал посоката на кранчето и завих с половин оборот за да съм пак с четвърт разлика от началното положение/....
тук ще съкратя малко историята ....
3то зареждане 16км 4то зареждане 12 км 5то зареждане 22км (уточнявам за да няма неразбрали -след всяко зареждане завъртам с четвърт оборот обогатителя на испарителя -черната пластмасова врътка) 6то зареждане 12 км но от друга газстанция (бях далече и ми се досвидя бензина )
и сега интересното 7мо зареждане 95.45 км
обобщавам последният ред и лягам че се изморих да пиша
Значи с 2лв газ или 1.8 литра изминах 94 километра и 450 метра като от тях 40 км градско с включен климатроник а останалото извънградско .
Или иначе казано 1.9 на 100 разход на газ. Замерванията на километрите ги правя с навигация за да няма хън мън и защото ми прецакаха жицата от датчика за километража за тези които ще зеинат и ще кажат това е невъзможно ще кажа че доскоро и аз смятах така но фактите говорят друго!
Междувременно докато се мъчих да разбера с какво се движи колата ми след 37 мия километър на пробата , ходих до газаджия да я погледне и да каже какво става защото това беше нереално. Газанализатора показа богата смес и колата не просмуква бензин проверихме по няколко начина .
След като това ми се случи а то беше преди месец може би , започнах да ровя в нета и стигнах до Процеса автотермия който донякъде обяснява случилото се при мен но с някои съществени разминавания както ще забележат по запознатите .
Това нещо ми се случи още веднъж седмица след пробата ....
Сега лягам ако някой има желание и интерес може да доразкажа ..