първо ще се извиня предварително за евентуални неясноти или грешки които може да допусна в писането защото ми е за първи път

а сега да си дойдем на думата ..
ще пиша за проби направени на ауди б4 куатро 2000 куб см пълен инжекцион бензин с електричска газова уредба ловато без компютър.
Така , малко предистория


След доста ходене по мъките стана ясно че изобщо тази кола не е за такава плочка и то на това място което се намира на почти 50 сантиметра път от входа на колектора . Това беше преди . В момента съм с плочка която е направена конкретно за ауди и се слага на входа на колектора директно . Съответно от плочката излизат няколко щуцера които си отиват по предназначение и един които е за подналягане към испарителя които аз съм запушил защото на моя испарител няма къде да се закачи

След тези промени колата ми започна да прави странни неща като основното което ме разтревожи беше рязката промяна в разхода на гориво спрямо моето и на колата настроение


магнити каквито ми попаднаха наредени както ми падне гледах само да спазвам север и юг , и буркан-генератора на водород , се получи следното нещо .
1. Колата стана като самолет , тоест като пипна педала на газта от място и тръгваше все едно я рита кобила в цикъл, в движение на 5та предавка с педал на газта натиснат до положение на което колата преди вървеше с 50-70 км/ч започна да се движи със 150км/ч по съвсем лек наклон надолу но след наклона има изкачване и то не промени вървенето почти никак.
2. Звукът на двигателя се промени коренно , а именно започна да мърка и да работи толкова мазно че не можех да го позная ама никак , с две думи все едно не е моята кола и динамиката която постигна нямаше нищо общо с най-смелите ми фантазии.
Така това беше резултата които се усети и реших че е време да засека разход на гориво . На следващият ден щях да патувам към морето и реших че е идеалният момент за пробата

за съжаление когато тръгвах към морето на 25 км от града в който живея попаднах на 4 последователно движещи се тира които реших да издухам с кеф с нововървящата ми машина






Спрях в страни естествено за оглед на пораженията ...





Разкачих всички щуротии който бях наредил (магнити буркани маркучи и прочие) "ремонтирах" дебитомера и когато наслагах всичко обратно вече ефекта от колата истребител беше отишъл в историята. А разхода на гориво упорито започна да гони горната граница която споменах по горе , особенно градско гонеше граница граничеща с лудост(25-30 на сто газ) продължих да търся проблема , отидох на газ анализатор.
Там се оказа че колата ми работи с ужасно богата смес след което стана ясно че платното за ниското налягане на испарителя също е придобило странни форми от взрива и вече не затваря клапана които му е отреден да затваря. Изводи до тук ... : Стана ясно от къде е дошъл разхода които се стабилизира около 10-14 на сто според карането ми . Но не стана ясно защо след ремонта на испарителя не се върна ефекта кола-истребител

Така от там се почнаха едни размисли и проби които няма да разкажа че ще задръстя сървара , но в краина сметка реших да махна всичко и да започна отначало . За целта ми трябваше база за сравнение и реших да направя една две проби на колата какъв разход ще ми даде при едно и също каране с едно и също количество гориво по едно и също трасе. (Забравих да сваля буркан генератора и магнитите но бушона на генератора при пробите беше свален) .
1.ва проба:
без да пипам нищо по колата от празна газова бутилка (колата не пали и не върви на газ ама хич

развих крана за обогатяване на сместа с 1/4 оборот и пак на същата колонка



тук ще съкратя малко историята ....
3то зареждане 16км 4то зареждане 12 км 5то зареждане 22км (уточнявам за да няма неразбрали -след всяко зареждане завъртам с четвърт оборот обогатителя на испарителя -черната пластмасова врътка) 6то зареждане 12 км но от друга газстанция (бях далече и ми се досвидя бензина )

и сега интересното 7мо зареждане 95.45 км
обобщавам последният ред и лягам че се изморих да пиша

Значи с 2лв газ или 1.8 литра изминах 94 километра и 450 метра като от тях 40 км градско с включен климатроник а останалото извънградско .
Или иначе казано 1.9 на 100 разход на газ. Замерванията на километрите ги правя с навигация за да няма хън мън и защото ми прецакаха жицата от датчика за километража

Междувременно докато се мъчих да разбера с какво се движи колата ми след 37 мия километър на пробата , ходих до газаджия да я погледне и да каже какво става защото това беше нереално. Газанализатора показа богата смес и колата не просмуква бензин проверихме по няколко начина .
След като това ми се случи а то беше преди месец може би , започнах да ровя в нета и стигнах до Процеса автотермия който донякъде обяснява случилото се при мен но с някои съществени разминавания както ще забележат по запознатите .
Това нещо ми се случи още веднъж седмица след пробата ....
Сега лягам ако някой има желание и интерес може да доразкажа ..