Като за начало трябва да сме сигурни че двигателя с вътрешно горене е приведен в изправно състояние. Доста често колеги от предишния форум правеха грешка като въвеждаха подобрение а дори на снимките се забелязваха допуснати грешки като мръсни входящи колектори например, които в някои случаи не осигуряват качествено пълнене.
Така за приведения в изправно състояние двигател, ще сме сигурни какво правим и какво се случва, избягвайки принципа ,,проба грешка",това че работи не означава че работи добре !
За първия етап именно това изправо състояние ще е една доста добра техника за намаляне на разхода (личен опит
)
Някои от по-важните неща са:
- Смяна на компонентите на запалителната система след изтичане на срока даден от производителя, за бензинови ДВГ.
- правилна функция на системата за изнасяне на температура (охлаждаща система), хладния двигател предизвиква не добро горене а прегрелия неконтролируемо (детонации)
- Диагностика за качеството на гориво въздушната смес.
- Стенд на гориво-впръзквателните дюзи, за бензинови и дизелови ДВГ.
След направена такава процедура на моя автомобил 1.3 литров двигател, бензин, разхода е свален с 1.1 литра на 100 км, данните ги свалих след регресионен анализ.
Постигайки до тук резултати които никак не са лоши, можем да продължим нататък.