Електрическа кола

Подобрения и рационализации по колите и другите МПС

Re: Електрическа кола

Мнениеот stoilov » 01 Окт 2010 13:53

Идеята при предварителният замисъл е всичко да бъде достъпно и да се намира в Бг, дори сега прая тестове за рамата в аутокад като използвам алуминиевите профили които се продават на нашия пазар. Другото което е че преди да се изпълни каквото и да е може да се накара да проработи върху хартия, или в последно време поне във виртуална среда. Може да се направи модел и ако е достатъчно добър съм сигурен че ще има кой да го направи или да подобри нещо ако е достатъчно ентосиазиран. Аз ще се заема с правенето след 7 месеца и сега ми се иска но завършвам и няма как.
Не знаех че имаш такъв проект, може би сте стигнали далеч с нещата, може да ме препратиш ако го има някъде в мрежата.
stoilov
новак
 
Мнения: 5
Регистриран на: 19 Мар 2010 17:20

Re: Електрическа кола

Мнениеот bobar » 02 Яну 2011 13:58

Да се включа е аз с моето скромно мнение по въпроса. На първо време не е нужно да се отива на съвсем ново конструктивно решение на носещата конструкция. Това ще Ви вкара в много проблеми по отношение на окачване, кормилна система, спирачна система, неща вече решени в базовите автомобили на която и да е марка. Защо не се спрете на някоя по-лека модификация, която си има всичко по нея и ще трябва да се освободите само от ненужните неща/двигателя/. Автоморгите предоставят най разнообразни и евтини варианти! Ако е без хидравлка на волана, още по-добре - един проблем по-малко за решаване. Желателно е скоростната кутия да остане. Тя ще подобри динамичните характеристики на електромобила. От клипа се вижда, че ел. двигателя се управлява електронно от 0 до зададена стойност обороти, то превключване на отделни предавки ще е необходимо само при преодоляване на трудни терени или други специфични условия. Обобщено може да се изключи и съединителя при едно условие ако не се реши да бъде поставен маховик. Да поясня, при наближаване на кръстовище ще трябва да се спре. Автомобила притежава някаква кинетична енергия която трябва да се сведе до 0 при напълно спрял автомобил. При натискане на съединителя, той ще отдели маховика с двигателя. Автомобила ще спре със собствената си спирачна система. Маховика ще отдава енергията на двигателя, който ще работи в рекуперативен режим и ще зарежда акумулаторите. Моето мнение е след реализирането на този проект да се пристъпи към проектиране на електромобил с двигатели монтирани в джантите, защото там проблемите ще бъдат повече, а и еликтронното управление на процесите - много по-сложни. При успешен край, може да се замислите за собствена конструкция. Не приемайте написаното от мен като упрек! В такива ситуации аз се ръководя от принципа:" Ако някой е открил Америка, то защо трябва и аз да я преоткривам!" Хвърлете усилия върху двигател, захранване, икономични режими, електронно управление на процесите, а не върху останалите неща, които отдавна са измислени и усъвършенствувани! Желая Ви успех в начинанието!
bobar
новак
 
Мнения: 1
Регистриран на: 31 Яну 2010 16:15

Re: Електрическа кола

Мнениеот mulan21 » 03 Яну 2011 11:52

Gogo55
Значи в момента започвам да конструирам такъв стъпков двигател подобен на твоя!!!
Та въпроса ми е ти продаваш ли ги тези двигатели и ако да да се разберем за цената???
mulan21
новак
 
Мнения: 4
Регистриран на: 09 Дек 2010 11:36

Re: Електрическа кола

Мнениеот Gogo55 » 03 Яну 2011 14:37

Тези двигатели който съм направил не са стъпкови, а трифазни.За сега нямам намерение да ги продавам, защото съм ги правил с цел да ги използвам.
Gogo55
Администратор
 
Мнения: 523
Регистриран на: 30 Яну 2010 05:17

Re: Електрическа кола

Мнениеот didopd » 18 Мар 2011 16:15

Здравейте! С риск да поема доста критики, бих искал да направя едно запитване свързано с контролера, управляващ ел. двигателя при електромобилите и по-специално при постояннотоковите. Та интересуваме, в движение, когато мотора мине в рекуперативен режим, как се управляват генерираните токове? Т.е. при движение по наклон и отпуснат педал на газта има ли генериране на токове и ако да, контролера ли връща тези токове в батерията или това зависи от самия контролер? Някаде в нета бях попаднал някаква тема по този въпрос, но не беше съвсем пълна. Там се казваше, че трябва да е налице някаква рекуперативна спирачка, коята да връща енергията в батериите, но така и не успях да разбера какво точно представлява тази спирачка и как точно се използва. Знам, че тук има много разбиращи и кадърни хора, които ще разберат какво точно имам предвид и да бъдат по-снизходителни с критиките ;)!
didopd
новак
 
Мнения: 2
Регистриран на: 12 Мар 2011 15:35

Re: Електрическа кола

Мнениеот Gogo55 » 18 Мар 2011 16:49

Най-простата спирачка на един трифазен ел двигател с навит ротор е като се дават на късо трито му изхода и вала спира да се върти, а при дадени на късо изводи почти не може да се завърти.Разбира се при това трябва да се управляват сериозни токове, не става с ключе което да цъкаме ръчно.
В този форум няма да оставя никои да се прави на всезнаико и да критикува другите! Иначе да, знам че по форумите всеки е специалист по всичко и т.н.начел съм се последните десет години на хора с много писания и нищо направено реално от тях...
Gogo55
Администратор
 
Мнения: 523
Регистриран на: 30 Яну 2010 05:17

Re: Електрическа кола

Мнениеот georgi_nz » 19 Мар 2011 11:03

didopd написа:Та интересуваме, в движение, когато мотора мине в рекуперативен режим, как се управляват генерираните токове? Т.е. при движение по наклон и отпуснат педал на газта има ли генериране на токове и ако да, контролера ли връща тези токове в батерията или това зависи от самия контролер? Някаде в нета бях попаднал някаква тема по този въпрос, но не беше съвсем пълна. Там се казваше, че трябва да е налице някаква рекуперативна спирачка, коята да връща енергията в батериите, но така и не успях да разбера какво точно представлява тази спирачка и как точно се използва!


На последния ти въпрос : спирачката дори и рекуперативна си е най-обикновена спирачка - основната задача е да забавя движението, а допълнителната е да връща енергията обратно в батерията.

Аз не съм запознат как точно са изпълнени електромобилите на практика когато минават в рекуперативен режим , но моята логика сочи, че при отпускане на педала на "газта" - електродвигателя трябва да се държи подобно на ДВГ. Тоест да минава в рекуперативен режим с нарастваща рекуперация. Колкото повече отпускаш газта и се връщаш от положението на изравнени скорости на двигател и трансмисия ( празен ход на двигателя) - толкова спирачните токове да нарастват и съответно връщане енергия в акумулатора. Но тези токове биха могли да растат до момента в който станат опасни за комутиращите прибори и така нарастването трабва да спре. За всичко това трябва да се грижи контролера, да му е зачукано като програма.
А ако се наложи по-рязко спиране - вече механичната спирачка влиза в действие.
Това е моята логика. Ако аз бих могъл да си направя електромобил - така щях да го направя. И разбира се всеки е свободен да конструира каквото и както си иска. :) Така, че поне за сега едва ли има утвърдени стандарти при електромобилите. То така възникват и стандартите - в началото всеки прави каквото си иска и накрая най-доброто решение се въвежда като правилното.
И едно правило за всякакъв вид автомобили : двигател може да няма, но спирачките са задължителни!
Всеки заслужава това, което е предизвикал!
georgi_nz
интересуващ се
 
Мнения: 88
Регистриран на: 10 Мар 2010 09:05

Re: Електрическа кола

Мнениеот didopd » 19 Мар 2011 12:49

georgi_nz написа:Колкото повече отпускаш газта и се връщаш от положението на изравнени скорости на двигател и трансмисия ( празен ход на двигателя) - толкова спирачните токове да нарастват и съответно връщане енергия в акумулатора. Но тези токове биха могли да растат до момента в който станат опасни за комутиращите прибори и така нарастването трабва да спре. За всичко това трябва да се грижи контролера, да му е зачукано като програма.


По принцип аз си го обяснявам по същия начин, но това би сработило при DC мотори със серийно възбуждане при частично отпуснат педал на газта, понеже при напълно отпуснат няма възбуждане на намотката. Ако се ползва мотор с постоянни магнити, колкото по-отпуснат е педала, толкова по-голяма ще е рекуперацията, след което идва и ролята на контролера, който от своя страна "би трябвало" да контролира всичко това, но и при този случай май има изключения. До колкото успях да разбера до момента, май и контролерите се делят на два вида, но не съм съвсем сигурен в това. По мои наблюдения разликата между едните и другите е около 100% в цената.
didopd
новак
 
Мнения: 2
Регистриран на: 12 Мар 2011 15:35

Re: Електрическа кола

Мнениеот georgi_nz » 20 Мар 2011 10:28

didopd написа:По принцип аз си го обяснявам по същия начин, но това би сработило при DC мотори със серийно възбуждане при частично отпуснат педал на газта, понеже при напълно отпуснат няма възбуждане на намотката.


Защо само при ПТДв. ? И един асинхронен или синхронен мотор би вършил добра работа. Дори много по-добра от един ПТД, понеже няма четки и колектор дето да се износват, греят и правят искри. Инвертора прави трифазна синусоида със съответните параметри ( честота и напрежение ) и върти зацепения мотор за скоросната кутия. А когато оборотите на скоростната кутия надвишат тези на мотора ( каране по надолнище или отнемане на газта) - веднага инвертора спира подаване на мощност и се включва изправителя, който поема двигателя в генераторен режим и почва да зарежда акумулатора. Всъщност инвертор и изправител биха могли да са едно устройство, управлявано от контролера какво да прави.
Всеки заслужава това, което е предизвикал!
georgi_nz
интересуващ се
 
Мнения: 88
Регистриран на: 10 Мар 2010 09:05

Re: Електрическа кола

Мнениеот porschepower » 29 Апр 2012 14:25

Май доста късно съм открил новия форум.... с баща ми от доста време мислим за хибрид, но направен на вече готов модел някоя стара кола. И съм сигурен че разходът ще е пъти по нисък на самия генератор защото ще е с малък обем и ще работи само за зареждане на батериите, а движението ще е пак с ел мотор. Дори вече някои марки пуснаха такива модели. Сещам се за Опел амепра- 1.8 литра на 100 км бензин. И някакаъв модел на Фау ВЕ 1.2 литра на 100 км. Засега хибрид изцяло на ток и генертор само за батерийте ми се вижда най-реален предвид неразвитата инфраструктура за ел.мобили
porschepower
новак
 
Мнения: 13
Регистриран на: 18 Апр 2012 21:11

ПредишнаСледваща

Назад към МПС и ДВГ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта