Страница 1 от 3

Електрическа кола

МнениеПубликувано на: 22 Мар 2010 11:42
от gotinpld
Някой има ли идеи за направа на кола, движеща се с батерия? Ето някои мои идеи:
1. Леко купе (например от стар Трабант)
2. Постояннотоков двигател
3. Без скоростна кутия - в зависимост от оборотите да се вкючват различен брой двойки полюси
Незнам с какви характиристики трябва да са батерията и двигателя, може би трябваше да експериментирам първо и да се поинтересувам от цените.
4. За спиране освен спирачките на автомобила може да се използва и двитателя на спирачен режим (така мисля, че ще се получи нещо като ABS)

Re: Електрическа кола

МнениеПубликувано на: 22 Мар 2010 23:00
от Чефо
Аз имам желание да си направя,но е твърде далеч от възможностите ми сега.
Да го наречем електромобила на Тесла.

Re: Електрическа кола

МнениеПубликувано на: 06 Апр 2010 19:07
от plamil
gotinpld написа:....
4. За спиране освен спирачките на автомобила може да се използва и двитателя на спирачен режим (така мисля, че ще се получи нещо като ABS)

Нарича се още "Рекуперативно спиране".
Инерцията задвижва електродвигателя, последния изпълнява ролята на генератор и подзарежда акумулаторите.

Re: Електрическа кола

МнениеПубликувано на: 20 Авг 2010 21:40
от stoilov
Може ли някой по компетентен по акумулаторите да каже дали обикновенния автомобилен или тягов обслужваем акумулатор може да се запаси допълнително със свежа киселина или оловен сулфат. Не ми е ясно много какъв е процеса точно. Възможно ли е да се носи само запас от киселина с водородни йони и така да се удължи капацитета.
Открих информация в интернет от която си мисля че няма да стане:
При пропускане на ток от външен източник, отрицателните йони се преместват към анода и превръщат сулфата в оловен прекис:
Положителните водородни йони се преместват към катода и възстановяват сулфата в метално олово:
По такъв начин възниква рязка асиметрия на електродите: единият от тях е оловен, а другият – от оловен прекис. Акумулаторът е „зареден” и представлява галваничен елемент, който може да служи като източник на ток.

Re: Електрическа кола

МнениеПубликувано на: 20 Авг 2010 21:53
от Чефо
Бедини твърди, че с неговия импулсен мотор може да възтановява такива акомулатори, тъкмо това мисля и аз да пробвам.
Имам един за тази цел.

Re: Електрическа кола

МнениеПубликувано на: 10 Сеп 2010 09:28
от fkoko
Получи ли се нещо?

Re: Електрическа кола

МнениеПубликувано на: 30 Сеп 2010 13:20
от stoilov
Здравейте колеги, много ми се иска да си направя електромобил. Физически нещата не стоят много просто но идеята ми е да започнем и като начало да го проектираме, като разбира се трябва да се справим заедно. Мисля че вашето и моето академично ниво не е по-лошо от на тези които правят вече електромобили и в този ред на мисли можем да опростим и усъвършенстваме нещата до изгодно икономическо ниво, тъй като не живеем в златната епоха има още много да се мисли върху иновациите свързани с електромобила с части достъпни и закупени само в България.
Ако има желаещи за проект да пишат, може да си усъвършенстваме знанията в процеса на работа. Другата година се прибирам и ще мога да започна едно такова електромобилче, което как ли ще се регистрира не ми е ясно.
Поздрави :)

Re: Електрическа кола

МнениеПубликувано на: 30 Сеп 2010 14:25
от Gogo55
Идеята е много зарибяваща.Аз съм проектирал и конструирал два ел.двигателя, трифазни с неодимови магнити тип BLMC за тази цел.Първия ел.двигател работи от година и нещо.Ето и клипче от пускането му:
http://vbox7.com/play:7b441e27
Този първия ел.двигател го предвиждах да се монтира на мястото на кардания вал и поради това е с такава форма.

След него направих и още един, който вече може да се монтира като джанта на стандартен автомобил.
Следва намирането на подходящото купе и нужните батерии...

Re: Електрическа кола

МнениеПубликувано на: 30 Сеп 2010 23:56
от stoilov
Електромоторите изглеждат много добре поздравления за добре свършената работа, ще ни позволят голямо предимство при конструирането.
Автомобилното купе е кош от типа цялоносещ, и по специално цялоносещ предпазен. Ако използваме автомобилно купе се ограничаваме за това което искаме да направим до самия край.

Трябва ни нещо много по добро и по сложно подходящо и предимно удобно за тяговото обзавеждане което в случая е по-важно.
Затова ще се обърнем към най-сложната сухопътна машина – високоскоростния локомотив.
Предлагам следните изисквания:
-Основна носеща конструкция тип рама – висока носеща способност при нисък раход на метал. Може да е равнинна с нисък център на тежест сглобена чрез заварка, ще ни позволи изобщо да не се занимаваме със системата макферсон.
-Неносещата конструкция де се изпълни от синтетичен материал.
-Опорно възвръщащо устройство тип винтова пружина, този тип ще ни позволи монтаж на каквито и да е амортисьори.
-Предавателната система се уточнява, приемам предложения.
-Спирачната система се уточнава, приемам предложения.
Представи си правоъгълник с гуми по ъглите, пиши къде е най-удобно да разположиш тяговото обзавеждане, неговата приблизителна маса(електромотори, акумолатори) като се има в предвид и мястото за хората(тегло на пътник 700N) Тези дни ще изпратя и принципен чертеж за да ми кажеш какво мислиш за рамата.

Re: Електрическа кола

МнениеПубликувано на: 01 Окт 2010 09:35
от Gogo55
stoilov написа:Представи си правоъгълник с гуми по ъглите, пиши къде е най-удобно да разположиш тяговото обзавеждане, неговата приблизителна маса(електромотори, акумолатори) като се има в предвид и мястото за хората(тегло на пътник 700N) Тези дни ще изпратя и принципен чертеж за да ми кажеш какво мислиш за рамата.

В момента този проект е замразен при мене и чака да му дойде времето.
Както знаем конструирането на всяко едно нещо е низ от компромиси-затова има и такива големи разлики между ВАЗ, Мерцедес и Пежо.Трябва най-напред да се мисли за технологията, чрез която ще се прави и тази технология да бъде достъпна в нашия район, не примерно да решим, че еди кой си детайл ще бъде от еди каква си стомана, а после да се окаже че такава стомана няма налична на близко да се продава, а след като се намери и се достави от 2000км. на дубъл цена, да се окаже че наблизко няма кой да я обработи с нужната квалификация машини и ножове за това.Има и още няколко съотношения от рода на цена-качество-бройка, които трябва да се премислят и т.н.По принцип следващите месец- два аз мога само теоретично да си чеша пръстите по клавира без да имам нужното време за реална работа по такъв проект.Чакам да пуснеш принципния чертеж и ако не е готов то по-добре го направи на чернова като скица за да стане по бързо, след това когато се уточнят всичките подробности може да се начертае вече както се полага, че не се знае колко и какви промени може да се правят.