Повишаване мощноста на мотоциклет

Подобрения и рационализации по колите и другите МПС

Повишаване мощноста на мотоциклет

Мнениеот търсачът » 12 Окт 2012 13:32

Здравейте , имам мотоциклет CZ 180 кубически сантиментра , гори ми около 3 до 3,5 литра на 100 километра . А при по яко каране стига до 4 литра на сто километра . Мотора ми е двутактов без електроника по запалването , с чукче и наковалня е . Бавнооборотен е , 14 коня.
Та искам да разбера защо на голям баир около 45 градусов наклон и дълъг около 150 метра , оборотите на мотора бързо намаляват и се налага от трета предавка да минавам на втора че даже накрая и на първа. Нещо ненормално за мотор 180 кубика ? центровката ми е безупречна , карам с добър бензин , но въпреки това този проблем ми го прави. Първоначално си мислех че е така защото тези модели чезета са бавнооборотни и конструирани за предимно равнинни терени.
Но когато подкарах същият модел на един приятел , тези проблеми ги нямаше и неговият мотор спокойно изкачваше баирът който при моят се качваше на втора и даже първа , а при неговият на трета предавка. На какво може да се дължи това падане на оборотите при качването на баир от средна големина ? Дайте някакви съвети как мога да му вдигна мощността .
хсг
Аватар
търсачът
новак
 
Мнения: 46
Регистриран на: 11 Окт 2012 20:30

Re: Повишаване мощноста на мотоциклет

Мнениеот Gogo55 » 12 Окт 2012 18:01

Компресията в цилиндъра мерил ли си? А предварението на искрата колко мм преди ГМТ е?
Gogo55
Администратор
 
Мнения: 523
Регистриран на: 30 Яну 2010 05:17

Re: Повишаване мощноста на мотоциклет

Мнениеот Чефо » 12 Окт 2012 18:42

Виж дали имаш натегната спирачка, или верига, нещо което го задържа, после виж зъбчатките като съотношение дали не е сменяна за да вдига по високи скорости на равно, тогава на баир няма да върви и не на последно място гумите как са напомпани. Едва ли го караш с пълен резервоар но и това едва ли пречило толкова. Друго за което се сещам виж дали не ти е запушен аспуха. И не на последно място настройката на карбуратора но там на края пипай. Мръсен въздушен фуилтър. Свеши.
Лагери на колелетата.
Чефо
интересуващ се
 
Мнения: 233
Регистриран на: 31 Яну 2010 12:00

Re: Повишаване мощноста на мотоциклет

Мнениеот търсачът » 12 Окт 2012 20:27

Чефо написа:Виж дали имаш натегната спирачка, или верига, нещо което го задържа, после виж зъбчатките като съотношение дали не е сменяна за да вдига по високи скорости на равно, тогава на баир няма да върви и не на последно място гумите как са напомпани. Едва ли го караш с пълен резервоар но и това едва ли пречило толкова. Друго за което се сещам виж дали не ти е запушен аспуха. И не на последно място настройката на карбуратора но там на края пипай. Мръсен въздушен фуилтър. Свеши.
Лагери на колелетата.

Да , има над какво да установявам. Спирачките са регулирани не е от тях , верига нормално обтегната . По зъбчатките не е пипано , както си е купен с оригинални е, гумите ги карам нормално напомпани от 2 до 3 атмосфери както е по книга за мотори. Сега за предверението , центровката ми я прави един майстор , и аз не съм запознат колко е за чезето, в книжката пише но съм я загубил вече, но мисля че не е от нея , защото пали от първи път и не гърми от аспуха , аспуха преди 3,4 години го свалях и го опалвах със спирт за да премахна нагара , колко се е премахнал не знам, но според мен няма задръстване със нагар, поне по звука го установявам , много ме съмнява да е от недостатъчна компресия , но пък сегментите са нови, би трябвало да е добра , преди 4 години съм сменил бутало и сегменти с нови.
хсг
Аватар
търсачът
новак
 
Мнения: 46
Регистриран на: 11 Окт 2012 20:30

Re: Повишаване мощноста на мотоциклет

Мнениеот Чефо » 12 Окт 2012 21:18

Нямам други идеи за сега. Кога при какви обстоятелства разбра това, преди как се е държал на подобни натоварвания. Виж и иглата на карбуратора. Или кранчето за гориво, маркуча, дали тече свободно или е запушено.
Чефо
интересуващ се
 
Мнения: 233
Регистриран на: 31 Яну 2010 12:00

Re: Повишаване мощноста на мотоциклет

Мнениеот Gogo55 » 12 Окт 2012 21:22

Еми няма как да се гадае едно е да мислим че е така, съвсем друго е с уреди в този случаи да мернем компресията, и за ъгъла на предварение също с няква отверка примерно си бях направил аз с деления едно време и по тези деления и крушка която светка си проверявах центровката. ЧЗ-350 съм имал 3 броя и съм карал към 10 години много готини мотори си бяха за времето около 80-90г и палеха с доста големи граници на центровката, но мисля че беше 2,3мм до 2,5мм. да е, за да се извади максимума от двигателя им. Ако си сменял само бутало и сегменти а не си шлайфал цилиндъра то може да е с елипса и е нормално след 500-5000км пробег пак да има нужда от ремонт. Такава смяна без шлайф на цилиндър за следващ ремонт бутало едно време се правеше само преди да се продаде моторо.
Gogo55
Администратор
 
Мнения: 523
Регистриран на: 30 Яну 2010 05:17

Re: Повишаване мощноста на мотоциклет

Мнениеот търсачът » 13 Окт 2012 11:08

До , чефо . Отдавна си е така , откакто съм го закупил, и карбуратора отварях да проверя за мръсотии иглата също е добре. До гого55 , забравих да спомена че и цилиндъра е втори шлайф , шлайфан е когато ми сменяха и буталото със сегментите. Ако е от слаба компресия , трябва и на равно да губи оборот , а то губи само на голям баир. А с къкъв уред се проверява компресията и как става ?
хсг
Аватар
търсачът
новак
 
Мнения: 46
Регистриран на: 11 Окт 2012 20:30

Re: Повишаване мощноста на мотоциклет

Мнениеот Чефо » 14 Окт 2012 17:07

Какъв ти е разходя на гориво и колко го караш?
С електронно запалване със сигурност ще е по добре. А дали не ти влиза гориво в картера?)
Чефо
интересуващ се
 
Мнения: 233
Регистриран на: 31 Яну 2010 12:00

Re: Повишаване мощноста на мотоциклет

Мнениеот търсачът » 14 Окт 2012 18:07

Чефо написа:Какъв ти е разходя на гориво и колко го караш?
С електронно запалване със сигурност ще е по добре. А дали не ти влиза гориво в картера?)

Разхода е около три три и половина литра на сто километра при умерено каране, а при каране до дупка , вдига 110 на равно , е четири литра на сто километра . Това вече го споменах , за това дали ми влиза гориво в картера , не знам , но мисля че няма утечки на бензин извън цилиндъра , иначе ще мирише много на бензин , абе голям проблем с това падане на оборотите на баир , много ме съмнява компресията , но не знам как се мери компресия и с какво , и колко трябва да е за чезето ми. Ти ако знаеш нещо може да споделиш . ;) За електронно запалване дали ще е по добре не знам , но моторът ми пали от най много втори път ритане с манивела , паленето е добро , освен ако не се задави с повечко черпане на карбуратора . Само този въртел с падането на оборот на баир си имам проблем.
хсг
Аватар
търсачът
новак
 
Мнения: 46
Регистриран на: 11 Окт 2012 20:30

Re: Повишаване мощноста на мотоциклет

Мнениеот Gogo55 » 14 Окт 2012 18:46

Еми според мене не ти трябва да си губиш времето за глупости, един човек който разбира ще го мерни каквото и както трябва за десет минути и ще ти каже какъв е проблема.
Gogo55
Администратор
 
Мнения: 523
Регистриран на: 30 Яну 2010 05:17

Следваща

Назад към МПС и ДВГ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron