Страница 1 от 2

Повишаване мощноста на мотоциклет

МнениеПубликувано на: 12 Окт 2012 13:32
от търсачът
Здравейте , имам мотоциклет CZ 180 кубически сантиментра , гори ми около 3 до 3,5 литра на 100 километра . А при по яко каране стига до 4 литра на сто километра . Мотора ми е двутактов без електроника по запалването , с чукче и наковалня е . Бавнооборотен е , 14 коня.
Та искам да разбера защо на голям баир около 45 градусов наклон и дълъг около 150 метра , оборотите на мотора бързо намаляват и се налага от трета предавка да минавам на втора че даже накрая и на първа. Нещо ненормално за мотор 180 кубика ? центровката ми е безупречна , карам с добър бензин , но въпреки това този проблем ми го прави. Първоначално си мислех че е така защото тези модели чезета са бавнооборотни и конструирани за предимно равнинни терени.
Но когато подкарах същият модел на един приятел , тези проблеми ги нямаше и неговият мотор спокойно изкачваше баирът който при моят се качваше на втора и даже първа , а при неговият на трета предавка. На какво може да се дължи това падане на оборотите при качването на баир от средна големина ? Дайте някакви съвети как мога да му вдигна мощността .

Re: Повишаване мощноста на мотоциклет

МнениеПубликувано на: 12 Окт 2012 18:01
от Gogo55
Компресията в цилиндъра мерил ли си? А предварението на искрата колко мм преди ГМТ е?

Re: Повишаване мощноста на мотоциклет

МнениеПубликувано на: 12 Окт 2012 18:42
от Чефо
Виж дали имаш натегната спирачка, или верига, нещо което го задържа, после виж зъбчатките като съотношение дали не е сменяна за да вдига по високи скорости на равно, тогава на баир няма да върви и не на последно място гумите как са напомпани. Едва ли го караш с пълен резервоар но и това едва ли пречило толкова. Друго за което се сещам виж дали не ти е запушен аспуха. И не на последно място настройката на карбуратора но там на края пипай. Мръсен въздушен фуилтър. Свеши.
Лагери на колелетата.

Re: Повишаване мощноста на мотоциклет

МнениеПубликувано на: 12 Окт 2012 20:27
от търсачът
Чефо написа:Виж дали имаш натегната спирачка, или верига, нещо което го задържа, после виж зъбчатките като съотношение дали не е сменяна за да вдига по високи скорости на равно, тогава на баир няма да върви и не на последно място гумите как са напомпани. Едва ли го караш с пълен резервоар но и това едва ли пречило толкова. Друго за което се сещам виж дали не ти е запушен аспуха. И не на последно място настройката на карбуратора но там на края пипай. Мръсен въздушен фуилтър. Свеши.
Лагери на колелетата.

Да , има над какво да установявам. Спирачките са регулирани не е от тях , верига нормално обтегната . По зъбчатките не е пипано , както си е купен с оригинални е, гумите ги карам нормално напомпани от 2 до 3 атмосфери както е по книга за мотори. Сега за предверението , центровката ми я прави един майстор , и аз не съм запознат колко е за чезето, в книжката пише но съм я загубил вече, но мисля че не е от нея , защото пали от първи път и не гърми от аспуха , аспуха преди 3,4 години го свалях и го опалвах със спирт за да премахна нагара , колко се е премахнал не знам, но според мен няма задръстване със нагар, поне по звука го установявам , много ме съмнява да е от недостатъчна компресия , но пък сегментите са нови, би трябвало да е добра , преди 4 години съм сменил бутало и сегменти с нови.

Re: Повишаване мощноста на мотоциклет

МнениеПубликувано на: 12 Окт 2012 21:18
от Чефо
Нямам други идеи за сега. Кога при какви обстоятелства разбра това, преди как се е държал на подобни натоварвания. Виж и иглата на карбуратора. Или кранчето за гориво, маркуча, дали тече свободно или е запушено.

Re: Повишаване мощноста на мотоциклет

МнениеПубликувано на: 12 Окт 2012 21:22
от Gogo55
Еми няма как да се гадае едно е да мислим че е така, съвсем друго е с уреди в този случаи да мернем компресията, и за ъгъла на предварение също с няква отверка примерно си бях направил аз с деления едно време и по тези деления и крушка която светка си проверявах центровката. ЧЗ-350 съм имал 3 броя и съм карал към 10 години много готини мотори си бяха за времето около 80-90г и палеха с доста големи граници на центровката, но мисля че беше 2,3мм до 2,5мм. да е, за да се извади максимума от двигателя им. Ако си сменял само бутало и сегменти а не си шлайфал цилиндъра то може да е с елипса и е нормално след 500-5000км пробег пак да има нужда от ремонт. Такава смяна без шлайф на цилиндър за следващ ремонт бутало едно време се правеше само преди да се продаде моторо.

Re: Повишаване мощноста на мотоциклет

МнениеПубликувано на: 13 Окт 2012 11:08
от търсачът
До , чефо . Отдавна си е така , откакто съм го закупил, и карбуратора отварях да проверя за мръсотии иглата също е добре. До гого55 , забравих да спомена че и цилиндъра е втори шлайф , шлайфан е когато ми сменяха и буталото със сегментите. Ако е от слаба компресия , трябва и на равно да губи оборот , а то губи само на голям баир. А с къкъв уред се проверява компресията и как става ?

Re: Повишаване мощноста на мотоциклет

МнениеПубликувано на: 14 Окт 2012 17:07
от Чефо
Какъв ти е разходя на гориво и колко го караш?
С електронно запалване със сигурност ще е по добре. А дали не ти влиза гориво в картера?)

Re: Повишаване мощноста на мотоциклет

МнениеПубликувано на: 14 Окт 2012 18:07
от търсачът
Чефо написа:Какъв ти е разходя на гориво и колко го караш?
С електронно запалване със сигурност ще е по добре. А дали не ти влиза гориво в картера?)

Разхода е около три три и половина литра на сто километра при умерено каране, а при каране до дупка , вдига 110 на равно , е четири литра на сто километра . Това вече го споменах , за това дали ми влиза гориво в картера , не знам , но мисля че няма утечки на бензин извън цилиндъра , иначе ще мирише много на бензин , абе голям проблем с това падане на оборотите на баир , много ме съмнява компресията , но не знам как се мери компресия и с какво , и колко трябва да е за чезето ми. Ти ако знаеш нещо може да споделиш . ;) За електронно запалване дали ще е по добре не знам , но моторът ми пали от най много втори път ритане с манивела , паленето е добро , освен ако не се задави с повечко черпане на карбуратора . Само този въртел с падането на оборот на баир си имам проблем.

Re: Повишаване мощноста на мотоциклет

МнениеПубликувано на: 14 Окт 2012 18:46
от Gogo55
Еми според мене не ти трябва да си губиш времето за глупости, един човек който разбира ще го мерни каквото и както трябва за десет минути и ще ти каже какъв е проблема.