Здравейте , имам мотоциклет CZ 180 кубически сантиментра , гори ми около 3 до 3,5 литра на 100 километра . А при по яко каране стига до 4 литра на сто километра . Мотора ми е двутактов без електроника по запалването , с чукче и наковалня е . Бавнооборотен е , 14 коня.
Та искам да разбера защо на голям баир около 45 градусов наклон и дълъг около 150 метра , оборотите на мотора бързо намаляват и се налага от трета предавка да минавам на втора че даже накрая и на първа. Нещо ненормално за мотор 180 кубика ? центровката ми е безупречна , карам с добър бензин , но въпреки това този проблем ми го прави. Първоначално си мислех че е така защото тези модели чезета са бавнооборотни и конструирани за предимно равнинни терени.
Но когато подкарах същият модел на един приятел , тези проблеми ги нямаше и неговият мотор спокойно изкачваше баирът който при моят се качваше на втора и даже първа , а при неговият на трета предавка. На какво може да се дължи това падане на оборотите при качването на баир от средна големина ? Дайте някакви съвети как мога да му вдигна мощността .