Автотермия

Подобрения и рационализации по колите и другите МПС

Автотермия

Мнениеот Gogo55 » 09 Юли 2010 10:33

Автотермията е процес които може да се постигне и в ДВГ.Много подробно описана със формули и т.н. в книгата на Е.И.Андреев-"ОСНОВЫ ЕСТЕСТВЕННОЙ ЭНЕРГЕТИКИ"
В книгата е обяснено по "научному" както и по "народному" целия процес за това как можем да направим една кола да не гори бензин.Прикачам книгата като рар архив в това мнение.
Прикачени файлове
est energi Andreev.rar
(1.21 MiB) 1111 пъти
Gogo55
Администратор
 
Мнения: 523
Регистриран на: 30 Яну 2010 05:17

Re: Автотермия

Мнениеот Gogo55 » 09 Юли 2010 10:52

Описания в книгата процес съм го получил частично и на практика в "лада ока" през 1996г.С тази лада успях да навъртя около 350 000км от 2006г. до сега 2010г.-тоест за 4 години.Преди около месец обаче лампата за маслото започна да свети след като загрее колата което означава че вече двигателя е износен и за пълен основен ремонт.Отделно това тръгна ръжда по веждите и може би няма да си играя да и правя ремонт, а ще я дам на вторични.Въпреки това че колата се износи тотално и от всякъде-то няма нищо вечно де, идеята която ни е дадена от братушката трябва да се използва.Първата публикация на тази тема която съм направил в един форум си я копвам като мои си цитат и тука.

Публикувано 19 август 2006 - 02:59
мдааа,изглежда никой неще да се занимава да пише.
е ще споделя и тук моя опит ако някои му свърши няква работа добре,ако не пак добре).
значи:
1.магнитен катализатор от 12 броя магнити от твърди дискове и в разтоянието между тях-4мм 1кг. дребни оловни сачми диаметър 1,5мм.за катализатор,сложен на входа на въздушния филтър над тръбите на генерацията,клапата за зима -лято стои винаги на зима за да влиза топъл въздух нагряван от тръбите на генерацията.
2.същия магнитно-оловен катализатор на магистралата на бензина точно преди карбуратора.
3.спирално навита медна тръба около тръбите на генерацията до половината пълна с вода от резервоар сложен отсрани двигателя на принципа на скачените съдове.когато се нагрява и изпарява водната пара влиза право във въздушния филтър.
3.Карбуратор:
-втората камера с изцяло запушен приток на бензин.
-въздушните жиглъори на втора и първа камера увеличени от 1,9 на 2,4мм.
-горивния жиглъор на първа камера намален от 0,95 на 0,3мм.
-по ранно отваряне на клапата на вторичната камера за да влиза повече въздух.
-максимално обедняване на горивната смес до ниво на СО-0,2%
4.запалване:
-увеличаване на разтоянието на свещите от 0,8 до 1,1мм.
-на всеки цилиндър отделна запалителна бобина и комутатор за да има нужната сила на искрата.
Резултати:
плюсове:
-разхода на бензин от 5,5 падна на 3,3литра за 100км и около 2 литра вода се изпарява за това разтояние-икономия около 30-40%.
-температурата на двигателя падна от 95 на80градуса
-работи без почти никво тресене по мазно и по гладко
-разхода няма почти никва разлика спрямо градско и извънградско каране поради това че вече не набирам рязко и не тръгвам от място с въртене на гуми а го правя плавно.
минуси:
-максималната скорост подна с 10км.в час.
-не мога да потеглям вече с въртене на гуми а само едно свирване и това е.
-по бавно ускорява от 0 до 100км в час.

замерванията на разхода на бензин съм ги правил многократно на различни пътища и наклони с шише направо на входа на бензиновата помпа от 0,5/1/2литра и са точно такива каквито съм ги описъл по горе.

до сега имам навъртяни около 2000км-тоест имам 20Х3,3=66литра бензин сложен в резервоара,вместо 20Х5,5=110литра ако не бех правил промените-значи около 44литра бензин чиста икономия за 1 месец, или в пари около 80лв.чиста печалба за джоба.
нямам постигане на чиста автотермия без никъв разход на бензин, но и това ме удовлетворява напълно като разходи за бензин.

При наличие на желаещи мога да префасонирам всяка една кола с карбуратор,или бензинов двигател с вързан генератор за ток на този режим за няколко дена.


-По наблюдателните ще видят че аз пускам и водна пара във въздушния филтър.Това с парата го направих по време на опитите и замерванията на разхода защото имах преди това и установка на пантон в колата която си работеше.Така като правих опитите и замерванията по разхода на бензин със автотермия ми хрумна идеята да пусна и пантона с водната пара едновременно и се оказа че с 1 литър бензин и наличие на водна пара минавам средно 5 до 8км. в повече.
-В описания в горния ми цитат магнитно-въздушен катализатор след около 6 месеца каране се получи проблем. Проблема се състоеше във запушването му със варовик които се отлагаше по оловните съчми и се налагаше средно през няколко месеца да го свалям и чистя съчмите от този варовик.Това чистене отнемаше минути като просто го удрях лекичко няколко пъти в бурдюра на тротоара пред къщи докато да изпадне варовика като бял фин прах.След година може би направих още един такъв магнитен катализатор вече с големи неодимови правоъгълни магнити замених тези от твърд диск които бях сложил първоначално, а оловния катализатор смених от съчми на оловна мрежа която се чисти по лесно от варовика.Други проблеми не съм имал и не съм правил повече подобрения по конструкцията.

-Другия проблем беше аванса.Делкото има ограничение до което може да се завърти за да се даде нужното предварение на искрата. Наложи се да изпиля ушите които са за това в корпуса на делкото за да мога да го завъртам повече.Въпреки това предварението беше пак малко и се чуваше с ухо при скорости над 90-100км/час.Това наложи и правенето на аванс коректор, които после прерасна в нещо като самоделен борд компютър за лада.Сърцето му беше чип на Атмел а програмата написана по нощите.

-Следващия проблем дойде от фабричния си оригинален аванс коректора на делкото които по дефаулт се задейства от вакума на двигателя-тои трябва са се прекъсне и да стане само електронно това предварение. Стойноста в градуси трябва да се определя според броя на оборотите на двигателя, и примерно през 200об/мин да се минава на друго предварение и така в целия обхват от 300 до 6000об/мин. Ладата при автотермия може да работи средно с 300-400об/мин. на тихи обороти и на място :) .

-През тези 4 години няколко човека ми писаха за повече подробности и успяха да повторят това от книгата къде по успешно, къде по малко успешно.Други пък изобщо не успяха да го повторят и т.н.

-Този процес първо се опитвах да го реализирам на хонда-акорд 1,6ЕХ но не се получи,след това правих опит и на субаро боксер 1800куб. и там не се получи.Въпреки че бях манияк на тема "джапански" автомобили и нямах никакво намерение да взимам друга кола освен японска то се наложи да купя и ладата където процеса тръгна макар и не на 100% но все пак икономията беше внушителна.Навъртяните км. са поне с няколко пъти повече в сравнение ако бях карал кола по нормално си с разход от около 6-8л. на 100км.
Единствения недостатък които установих лично при ладата на автотермия беше че всяка година трябваше да купувам поне 2 комплекта нови гуми/втора употреба гуми си е чиста набутация/, няколкократно сменяне на накладки масла и филтри и други такива технически обслужвания които при нормална кола се правят средно по един път на няколко години, тука се правиха през примерно 6 месеца и доста се ядосвах на това.Особено на маслото и двата филтъра въздушния и масления - почти всеки месец вали гърми аз сменям масло.Казано с две думи дори и разхода на бензин да падне на 0, то другите разходи се увеличават в геометрична прогресия-тоест колкото повече км се навъртят толкова повече части от автомобила се изхабяват със супер светлинна скорост и се налага тяхната смяна с нови.
Gogo55
Администратор
 
Мнения: 523
Регистриран на: 30 Яну 2010 05:17

Re: Автотермия

Мнениеот Gogo55 » 09 Юли 2010 11:39

И накрая за заключение:Така както съм го описъл по горе изглежда супер лесно и елементарно но в действителност не е точно така.Всяко едно изречение което съм написъл по горе си иска работа от поне няколко дена докато да стане реалност.Самия прочит на книгата, както и модификациите по колата със опитите и най-вече последващите центровки и настройки са ми отнели около 3 месеца всекидневно лежане под колата на тротоара.Разбира се накрая резултата се получи.Затова съм го и описал тук максимално ясно и кратко.
Gogo55
Администратор
 
Мнения: 523
Регистриран на: 30 Яну 2010 05:17

Re: Автотермия

Мнениеот Papi » 27 Фев 2011 12:11

Гого, и аз окрилен от идеята за автотермията :) започнах да тествам нещо...
Не знам дали историята ми е за тази тема, но все пак да споделя.
В края на ноември месец 2010 един приятел се сдоби със Vw Beetle или така наречената костенурка.
Самата кола е със добър двигател, но мног лош външен вид, по двигателя сменихме свещи, кабели за високото, капачката на делкото, филтрите, почистихме карбуратора, смукателните колектори.
След поставяне на нов акумулатор запали перфектно, закара я за нова боя, боядиса я и дойде време за
засичане на разхода. Средния разход се яви около 6,5 на 100.
Тогава му споменах за автотермията, той много се нави. Решихме първоначално, да подадем само пара
през въздушния филтър... тази кола се прероди. Динамика, ускорение, еластичност, максимална скорост не сме опитвали, защото шасито е старо, без пушеци от ауспуха и темперетурата не минава 80 градуса.
С парата си я подкарвахме към месец време, докато не се сетихме пак да проверим разхода. Но за целта подходихме със другояче - направихме алтернативен резервоар бутилка 1,5 литра със бензин, направо свързана към горивната помпа. Запалихме колата и знаейки разхода очаквахме да ни угасне след 20-25 км каране, като в резервоара си имаше гориво за прибиране.
Учудването ни беше, че колата измина 52км със 1,5 литра бензин и пара,което директно означава разход 3лтр/100км.
Това беше преди Коледа, сега след нова година не сме я тествали, но като се стопли малко ще поставим и оловните сачми с магнитите.
Не очаквах толкова стара кола да живне толкова.
Опитите ще продължават и занапред.
Papi
новак
 
Мнения: 7
Регистриран на: 03 Фев 2010 18:51
Местоположение: София-град

Re: Автотермия

Мнениеот Gogo55 » 27 Фев 2011 19:03

И силата на искрата е важна.Аз бех монтирал на всеки цилиндър отделна си бобина с комутатор за тази цел.
Gogo55
Администратор
 
Мнения: 523
Регистриран на: 30 Яну 2010 05:17

Re: Автотермия

Мнениеот mitkosoft » 04 Май 2011 19:54

а как се вкарва парата в двигателя, и само пара ли е нужна за да се намали разхода...но по интересното ми е от къде идва парата как да я получа
mitkosoft
новак
 
Мнения: 5
Регистриран на: 04 Май 2011 15:11

Re: Автотермия

Мнениеот Gogo55 » 04 Май 2011 21:45

Парата не се вкарва в двигателя, двигателя си прави вакуум на входа на въздушния филтър, а нашата задача е след като изпарим водата чрез температурата на колекторните тръби да я подадем на входа на въздушния филтър във вид на нагорещена пара.Тои двигателя сам си дърпа колкото може, ако има турбо може и повече...
Gogo55
Администратор
 
Мнения: 523
Регистриран на: 30 Яну 2010 05:17

Re: Автотермия

Мнениеот mitkosoft » 05 Май 2011 21:35

а може ли някаква принципна схема какво е устройството което се закача на колекторните тръби за да се изпарява водата
mitkosoft
новак
 
Мнения: 5
Регистриран на: 04 Май 2011 15:11

Re: Автотермия

Мнениеот Gogo55 » 06 Май 2011 02:49

Принципната схема е свободно избираема, кой както реши има хиляди начини.При моя случаи беше просто медна тръба навита няколко витки около вертикалната част на тръбата на ауспуха която тръгва от главата надоло.
Gogo55
Администратор
 
Мнения: 523
Регистриран на: 30 Яну 2010 05:17

Re: Автотермия

Мнениеот mitkosoft » 09 Май 2011 11:48

аха ами къде наливам водата нали трябва да циркулира някак си.. аз съм с моноинжекция ще има ли ефект ако го направя
mitkosoft
новак
 
Мнения: 5
Регистриран на: 04 Май 2011 15:11

Следваща

Назад към МПС и ДВГ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

cron