Гого, и аз окрилен от идеята за автотермията
започнах да тествам нещо...
Не знам дали историята ми е за тази тема, но все пак да споделя.
В края на ноември месец 2010 един приятел се сдоби със Vw Beetle или така наречената костенурка.
Самата кола е със добър двигател, но мног лош външен вид, по двигателя сменихме свещи, кабели за високото, капачката на делкото, филтрите, почистихме карбуратора, смукателните колектори.
След поставяне на нов акумулатор запали перфектно, закара я за нова боя, боядиса я и дойде време за
засичане на разхода. Средния разход се яви около 6,5 на 100.
Тогава му споменах за автотермията, той много се нави. Решихме първоначално, да подадем само пара
през въздушния филтър... тази кола се прероди. Динамика, ускорение, еластичност, максимална скорост не сме опитвали, защото шасито е старо, без пушеци от ауспуха и темперетурата не минава 80 градуса.
С парата си я подкарвахме към месец време, докато не се сетихме пак да проверим разхода. Но за целта подходихме със другояче - направихме алтернативен резервоар бутилка 1,5 литра със бензин, направо свързана към горивната помпа. Запалихме колата и знаейки разхода очаквахме да ни угасне след 20-25 км каране, като в резервоара си имаше гориво за прибиране.
Учудването ни беше, че колата измина 52км със 1,5 литра бензин и пара,което директно означава разход 3лтр/100км.
Това беше преди Коледа, сега след нова година не сме я тествали, но като се стопли малко ще поставим и оловните сачми с магнитите.
Не очаквах толкова стара кола да живне толкова.
Опитите ще продължават и занапред.