Центробежните сили - тяга за транспортни средства

Re: Центробежните сили - тяга за транспортни средства

Мнениеот Иван1Димов » 18 Ное 2012 09:01

Прилагам файл с елементарна схема, чрез която може да се докаже принципа. Тук зелената диаметрална тръба играе ролята на по-горе коментирания улей. А вместо ексцентричен обръч съм сложил ексцентрична голяма тръба. Електродвигателят и лагерната количка са пределно ясни. Тягата може да се променя по големина и посока чрез плавно преместване на голямата ексцентрична тръба по време на движение. Аз имам по-сериозен проект, действащ на подобен принцип, но смятам тази елементарна схема да убеди всеки, който се съмнява в действието на центробежните сили. Подобен модел съм правил преди години от подръчни материали, но тогава се осъмних в успеха си и се отказах. Сега обаче направих даже теоретично изследване с моя компютърна програма и нещата се оказаха много перспективни.
Прикачени файлове
тяга от центробежни сили.JPG
Недостатък на схемата е триенето на плъзгача с тръбите, но това лесно може да се отстрани чрез подходяща конструкция.
Иван1Димов
новак
 
Мнения: 10
Регистриран на: 13 Ное 2012 14:16
Местоположение: Габрово

Re: Центробежните сили - тяга за транспортни средства

Мнениеот търсачът » 18 Ное 2012 11:17

Да , моделът на теория работи , но на практика трябва да докаже това че на теория работи. Затова е необходим експеримент потвърждаващ или отхвърлящ теорията . Затова аз мисля да експериментирам с малък модел , примерно Ако се използва някоя детска количка от тия играчките дето са от пластмаса , за да се спести трудът по направа на платформа на лагерни колела , ще се закрепи по някъкъв начин платформа от някъкъв по лек и здрав материял на тавана на количката и върху платформата ще се монтира цилиндъра , тръбата с маховика в нея и електродвигател . Само не съм ориентиран в избора на подходящ електродвигател , най добре е да е малък по обем и тегло, но със сравнително висока мощност , дали няма да е подходящ електродвигател от някакъв вентилатор , например от тия за леки коли правотоковите ? но мисля че са с малка мощност и не ще преодоляват триенето на маховика в цилиндъра . Плюс това ще трябва да се развърта маховик с маса приблизително 300 или 500 грама . Центробежната сила зависи от масата , инерчният момент и ъгловата скорост , ако искаме да е с намалена маса ще трябва за сметка на това да е по широк ексцентричният цилиндър и по дълъг маховик.
хсг
Аватар
търсачът
новак
 
Мнения: 46
Регистриран на: 11 Окт 2012 20:30

Re: Центробежните сили - тяга за транспортни средства

Мнениеот търсачът » 18 Ное 2012 11:32

Една забележка , посоката на движение на количката изобразена на чертежа , не трябва ли да е в противоположна посока от тази дадената на чертежа ?
хсг
Аватар
търсачът
новак
 
Мнения: 46
Регистриран на: 11 Окт 2012 20:30

Re: Центробежните сили - тяга за транспортни средства

Мнениеот Иван1Димов » 18 Ное 2012 15:29

Посоката е почти точна, защото освен центробежните сили има и кориолисови. Може да е леко насочена силата от чертежа към нас така както е в сайта с анимацията. Там с червен и зелен триъгълник-стрелка се указва посоката на взаимодействието на плъзгача с корпуса. Електродвигателят може да е от кафемелачка, бормашина и тем подобни четкови - лесно се управлява скоростта на въртенето им чрез промяна на напрежението. Работят както на прав така и на променлив ток.
Иван1Димов
новак
 
Мнения: 10
Регистриран на: 13 Ное 2012 14:16
Местоположение: Габрово

Re: Центробежните сили - тяга за транспортни средства

Мнениеот търсачът » 18 Ное 2012 16:23

За силите на Корлиос съм чел че действат перпендикулярно на центробежната сила , действат усукващо на тяло което се движи по въртяща се равнина , успоредно на центробежната сила. Напримерно деистват на течението на реките в северното и южното полукълбо перпендикулярно на посоката на течението , като посоката на течението на реките е успоредно на центробежната сила породена от въртенето на земята около своята ос . Като съответно за юг и север на полукълбата и посоките са различни на дайствието на корлиосовата сила . Мисля че за южното полукълбо беше от изток на запад , а за северното обратното. Но както и да е , малко се поотклоних :) от темата.
За електромоторът казваш че може да се ползва тъкъв от дрелка , значи трябва да търся по битака има много евтини дрелки , полубракувани но със здрави моторчета :D а казваш също че могат да се захранват и с прав ток ! това не го знаех , а къкъв трябва да е волтажът на правият ток с който ще мога да го захраня ? идеята ми е да захранвам модела от акумулатор , тоест без проводник от мрежата ;)
хсг
Аватар
търсачът
новак
 
Мнения: 46
Регистриран на: 11 Окт 2012 20:30

Re: Центробежните сили - тяга за транспортни средства

Мнениеот Иван1Димов » 19 Ное 2012 10:54

Представи си, че се намираш в центъра на въртящ се диск. Има такива въртележки за деца. Ако тръгнеш от центъра на въртящия се диск към периферията му, твоята скорост спрямо земята се увеличава от нула до някаква стойност. С други думи, твоето тяло се ускорява. Силата, която го ускорява, действа на подметките на обувките ти. Подобно ускорение можеш да получиш ако стоиш на черга (пътека) и някой започне да я дърпа. При това тялото ти изостава от краката и можеш да паднеш. Това се дължи на инертната сила. Кориолисовата сила е инертна сила, но за разлика от ускорително-закъснителното праволинейно движение, кориолисовата сила се проявява, когато се движиш по радиуса на въртящ се диск и е перпендикулярна на този радиус. Ако радиалната ти скорост спрямо диска ти е Vr, имаш маса m, а дискът се върти с ъглова скорост w, то силата на Кориолис Fk има стойност, която се изчислява с формулата: Fk = 2 . m . Vr . w
Смятането на силите е доста сложна работа и изисква години обучение, а за двигателчето ще ти трябва автотрансформатор, за да можеш да променяш напрежението от нула до колкото е нужно волта. Предполагам, че може да се използват и двата кабела на електрожен - между тях напрежението е около 40V. Но всеки, уважаващ себе си експериментатор, трябва да има автотрансформатор. Друго важно - всеки електротехник знае, че не бива да се пипат голи кабели под напрежение едновременно с две ръце. С една може само ако напрежението не е в киловолти и не си бос на мокра земя. Друг вариант е с акумулатори, но трябва да имаш поне три-четири по 12V, затова най-добре автотрансформатор - той ще ти трябва и за други цели, включително и за зареждане на акумулатори.
Иван1Димов
новак
 
Мнения: 10
Регистриран на: 13 Ное 2012 14:16
Местоположение: Габрово

Re: Центробежните сили - тяга за транспортни средства

Мнениеот търсачът » 19 Ное 2012 19:13

корлиосовата сила , е инерчна сила , това е така , подобно на силата която дърпа един пътник в автомобил когато автомобилът рязко се ускори или намали скоростта си , това и исках да кажа че действа перпендикулярно на центробежната сила но векторът и е успореден на равнината в която се върти диска . Формулата я има в някои документи по физика в интернета. Със автотрансформаторите не съм на ясно , какво е действието им , би трябвало да трансформират напрежението както обикновенните от високо към ниско и обратно . Но това авто какво означава ? освен това трансформаторите работят с променливо напрежение , а акумолаторът дава право напрежение , аз искам моторът да работи на право напрежение за да може да се захранва от акумулатор.
хсг
Аватар
търсачът
новак
 
Мнения: 46
Регистриран на: 11 Окт 2012 20:30

Re: Центробежните сили - тяга за транспортни средства

Мнениеот Иван1Димов » 20 Ное 2012 08:58

Във всеки случай автотрансформатор не означава трансформатор за автомобил. Авто означава от себе си, примерно авто-колебателен процес, авто-р, авто-матично - от самосебе си или със собствени средства. Този трансформатор е наречен така, защото е само с една бобина, която обаче има четири извода - два за входното напрежение (220 волта) и два за изходното, което може да е по-голямо или по-малко от 220 волта и може да варира чрез преместване на единия извод. Напиши в търсачката автотрансформатор и ще намериш информация. Авто означава, че вторичната намотка както е при обикновените трансформатори липсва и нейната работа се извършва от единствената намотка - това става "от само себе си". Авто-мобил означава мобил-движа се, авто - сам се движи (от само себе си) не с коне или друга жива сила. Езиковите бележки днес бяха от Иван Димов. :-) А иначе можеш и с акумулатори, трябва да пробваш. Аз даже се амбицирах и аз да я направя тази количка от подръчни материали, намерих използвани преди време от мен. И една забележка, научи правилно името Кориолис. Кори-о-лис.
Иван1Димов
новак
 
Мнения: 10
Регистриран на: 13 Ное 2012 14:16
Местоположение: Габрово

Re: Центробежните сили - тяга за транспортни средства

Мнениеот търсачът » 20 Ное 2012 18:33

Не знам откъде може да се намери достатъчно мощен правотоков ел двигател на 12 или 24 волта .Мисля че ще трябва да е от 700 вата нагоре , защото все пак трябва да върти с висока скорост , най малко половинкилограмова тежест , колкото е по тежък маховика толкова по добре. Ще търся , имам желания и амбиция да построя такава количка и да се похваля на някой със нея :) а със стартер от кола няма ли да стане ? той е 12 волта и е доста мощен , върти колянов вал с бутало и биела , само не му знам оборотите . Недостатъка му е че е тежък и ще утежни количката заедно с акумулатора и другите чаркове . Но мисля че при достатъчно голям момент на импулса на маховика , тази инертност от масата ще се преодолее , ще ускорява бавно , но всичко е въпрос на експерименти . А и малко странично от темата , като се порових малко в мазето , се натъкнах на един експеримент със самозахранващ се генератор посредством водна помпа , ето и линка http://mazeto.net/index.php/topic,1103.0.html Ти как мислиш , истина ли е това ? аз мисля че не може да се самозахрани и токът който се генерира от генератора след изключването на помпата от електрическата мрежа и включването и към генератора , е резултат от инерционното движение на ротора на генератора и на колелата с ремъчни предавки , и след време ще затихне . На клипът е показано че след изключването от ел мрежата на помпата , и включването и към генератора , генератора подава ток на помпата и тя завърта генератора като по този начин генератора и помпата се самозахранват , но това е само докато се върти по инерция цялата система , генератор + електромотор + ремъчни предавки .
хсг
Аватар
търсачът
новак
 
Мнения: 46
Регистриран на: 11 Окт 2012 20:30

Re: Центробежните сили - тяга за транспортни средства

Мнениеот caduceus » 20 Ное 2012 19:39

Защо системата на Харди работи съм обяснил в постовете си от линка. Погледни малко инфо за за "насадок Шестеренко" и нарастването на енергията 2-4 пъти при използване на конусни сопла /воден или въздушен поток с висока скорост + нецентробежна помпа/. Нещата се припокриват със тези на Шаубергер

Относно ексцентричния маховик, погледни работите на Норман Дин отпреди доста години.

Успехи!
caduceus
новак
 
Мнения: 8
Регистриран на: 27 Юли 2012 10:23
Местоположение: Ловеч

ПредишнаСледваща

Назад към Гравитационни

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron