Страница 1 от 3

Центробежните сили - тяга за транспортни средства

МнениеПубликувано на: 16 Ное 2012 18:31
от Иван1Димов
Тъй-като във форума "мазето" ми изтриха много важна тема - предлагам я тук. Става дума за възможността центробежните сили да се използват за придвижване на транспортни средства и за производство на енергия. Принципът е открит от Robert Cook някъде около 1970 година. На този сайт http://www.youtube.com/watch?v=R4QsDKww5AI можете да видите интервю с Робърт Кук. Прилагам и файл с превод на български.
Устройства, ползващи центробежните сили за придвижване има най-различни. На следните два сайта можете да се уверите, че третият закон на Нютон не е валиден за показаната машинка - имаме вътрешна сила (центробежна), а няма сила на реакцията. Има действие, а няма противодействие. На подобен принцип можем и НЛО да направим. Ето двата сайта: http://www.youtube.com/watch?NR=1&featu ... fbB3Iy5bUw експеримент
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... a1kjc&NR=1 анимация обяснява ефекта

Re: Центробежните сили - тяга за транспортни средства

МнениеПубликувано на: 16 Ное 2012 19:51
от търсачът
здравейте Димов , форума мазето е превзет от шайка натегачи на самият дерибей на форума , Алтиум. Мен пък ме блокираха за правописни грешки . Може и да съм допуснал някои , не съм толкова прецизен в правописа , но този акт е направо като " Тук аз съм господарят и аз решавам кой и какво и как трябва да пише по дадена тема " този атиум е много заядлив и нетолерантен , също така и крадец на идеи , превърнал е форума в собственна бащиния , и се изявява там като господар . Но както и да е , аз искам да се запозная по обстойно с този механизъм на центробежна тяга без реакция на задвижването . Ако може да направиш на чертеж основните схеми на механизма и принципа на действие , както и да представиш някъкъв работещ макет като демонстрация на този принцип на предвижване или да опишеш как може с подръчни средства и материали да се направи моделче на тъкъв центробежен двигател.

Re: Центробежните сили - тяга за транспортни средства

МнениеПубликувано на: 16 Ное 2012 20:19
от Иван1Димов
Разгледай сайта с анимацията. Там същественото е, че имаме диаметрално разположен "улей", в който се плъзга парче да речем желязо. Причината това желязо да се плъзга към центъра е триенето му в метален обръч, разположен ексцентрично. След като премине центъра, желязото се отдалечава от него, поради центробежни сили. Така се ускорява и стигайки периферията, я натиска със сила и така платформата се придвижва. Цялата машина се задвижва с един електродвигател в центъра. Аз имам проект за подобна машина, но още не съм го реализирал. Схемата е изключително проста и всеки може да я репликира за няколко дни работа.
Прилагам файл със снимка от сайта с анимацията.

Re: Центробежните сили - тяга за транспортни средства

МнениеПубликувано на: 17 Ное 2012 11:27
от търсачът
Не ми е ясно как плъзгачът се връща към центъра като се трие в ексцентричният обръч ? /r би трябвало да има пружина която да го връща обратно към центъра , триенето как ще го върне ?

Re: Центробежните сили - тяга за транспортни средства

МнениеПубликувано на: 17 Ное 2012 11:33
от търсачът
Аха , това ще се получи при двойна ротация , на пластината около центъра на пръстена , които пък ротира около точка разположена извън неговият център .

Re: Центробежните сили - тяга за транспортни средства

МнениеПубликувано на: 17 Ное 2012 11:37
от търсачът
Получава се разлика в градиента , на центробежната сила ;)

Re: Центробежните сили - тяга за транспортни средства

МнениеПубликувано на: 17 Ное 2012 12:53
от Иван1Димов
Ексцентричният обръч е неподвижен. И няма никаква пружина. Върти се само "улея" (диаметърът) на окръжността. "Плъзгачът" се плъзга към центъра по "диаметъра-улея", защото контактува с ексцентричния неподвижен пръстен (виж зелената стрелка-триъгълник в долната страна на снимката). Като достигне и подмине центъра, "плъзгачът" се отделя от ексцентричния обръч и известно време не се трие в него. Под действие на центробежните сили, той се отдалечава от центъра и опира отново от същата страна на ексцентричния обръч. Именно поради несиметрията се получава тягата. Изрежи си от картон основните части и потренирай въображението си.

Re: Центробежните сили - тяга за транспортни средства

МнениеПубликувано на: 17 Ное 2012 14:15
от търсачът
В такъв случай ексцентричният обръч трябва да е с елипсовидна форма , а не както е дадено на чертежа с кръгообразна.

Re: Центробежните сили - тяга за транспортни средства

МнениеПубликувано на: 17 Ное 2012 15:21
от Иван1Димов
Реално погледнато ексцентричният обръч може да бъде заменен само с четвърт от него. Контактът както се вижда в анимацията е само долу-вдясно, т. е. от 270 до 360 градуса приблизително. Другата част служи по-скоро за щит ако нещо се счупи и се разлетят парчета. Мисля, че на този сайт всичко се вижда - гледай го многократно и ще видиш, че плъзгачът не опира в обръча почти 270 градуса. Концентрирай си вниманието в единия край на плъзгача.
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... a1kjc&NR=1 анимация обяснява ефекта

Re: Центробежните сили - тяга за транспортни средства

МнениеПубликувано на: 17 Ное 2012 17:13
от търсачът
Да ,сега ми се изясни , устройството е просто и може да се направи . Ако имаш някакви идеи за работещ модел изготвен от достъпни и евтини материали , може да ги пуснеш тук и аз ще се постарая да го изработя. На видеото се вижда че моделът виси навярно на кабела захранващ електромоторчето , ако се направи на колелца с лагеруване към осите , също трябва да се движи . Експериментът ще представлява интерес за мен .