Gogo55 написа:Платното си е зарибявка щото при почти никъв вятър от рода на 1-2м/с това платно ти дава пак едни 5км/час скорост на лодката и спираш да мислиш за тоци , бензини и гребла. Аз първо купих две гребла, после приспособих бензиновия мотор от парапланера, после купих електрическия двигател и двата панела с акумолатора, и най накрая чак платното, а е трябвало на обратно ама кой да ми каже. Мнение за платно не мога да дам щото не съм много навътре в нещата, то ветроходството си е цяла наука и то състезателна, а аз не си давам зор да я уча, а само горе доле колкото да се накефя 1 месец или 3-4 пъти в годината за по седмица. Ще се видим на някои язовир ще обменим опит, ще ти дам да пробваш моята лодка на платно, и на ел, и на бензин, и сам ще решиш-не го бързай за да не те е яд после. Иначе накратко и според мойте разбирания съм коренно против надуваемите лодки, от как един път ми се спука по средата на язовира и докато да спадне разбира се стигнах сушата , и още поне 30 мин след това спадаше ама според мене друго си е твърдата лодка която не може да потъне - дава ти няква вътрешна сигурност, особено когато отдоло под тебе има едни 10-30 метра дълбочина която е средната за нашите язовири и постоянно ги виждаш тези метри на сонара. Начи според мене си трябва твърда лодка 4 местна за да може освен троленето по язовира да може да седнат 2-3 човека спокойно да си хапват, да си пият кафето под чадъра в лодката и в същото време да са навътре във водата. Задължително с колесар, или ремарке-голямо предимство е всичкия ти багаж да е винаги натоварен и да си седи в гаража -от тебе се иска единствено да го закачиш на теглича и да тръгнеш по всяко едно време, като по пътя спреш на некои хранителен магазин тупнеш в лодката още две три чанти с храна и си готов за седмичното изкарване. Можеш и да менкаш колите си през годините без да ги мислиш дал имат достатъчен багажник, и без да се губи никакво време в товаро разтоварни дейности. Над 4,5м. ако е дължината на лодката се иска да имаш и капитанско право затова аз съм се спрял на 4,2м лодка максимално голямата без да има нужда да вадя и документи за правоуправление за нея. За да има максимално кпд тоест с най малко енергия да се движи най-бързо трябва да е с по плоско дъно, да потъва по малко когато е натоварена и да е с подвижен кил за да не дрейфа-тоест като моята. Ако искаш да държи и на високи вълни без да се мокриш се иска да е с по висок борд, пък от там по тежка и с по мощен двигател начи. Избора на лодка си е много труден, иска се да минеш, или пробваш поне няколко коренно различни докато да намериш твоята. Нека се оправи времето след някъв месец ще се възползвам от поканата за риба и тогава ще ти дам да пробваш моята лодка и ще решиш и за платното и за вида на лодката-не го бързай, то като събереш за няколко години всичкото нужно ти оборудване /обаче да е правилното/, после може и над 15 години само да го ползваш и да му се радваш.
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта